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news // 2009.07.17 08:54:51 [hh]

Virale "Pen"-Video-Kampagne: Olympus klaut schamlos bei Internt-Künstler

Anläßlich des 50. Geburtstags seiner legendären Kamera "Pen" hat Olympus eine Agentur beauftragt, die wiederum 60.000 Fotos aufgenommen, 9.600 entwickelt und 1.800 danach noch mal neu aufgenommen hat. Das Ergebnis ist professionell, sehenswert und - ein ziemlich dreistes Plagiat.

"This is the PEN Story in stop motion. We shot 60.000 pictures, developed 9.600 prints and shot over 1.800 pictures again. No post production! Thanks to all the stop motion artists who inspired us. We hope you enjoy :-)"

Die von Olympus beauftragte Agentur hat mit dem Video "The PEN Story" einen sehr ansprechenden Clip kreiert, der allerdings, einige verdächtige anleihen aufweist.

Takeuchi Taijin zu seiner ersten Stop Motion Arbeit "A wolf loves pork. Stop motion with wolf and pig.", die immerhin über zwei Millionen User gesehen haben: "At first I photographed stop motion animation. And I displayed the photographs in my room and photographed it again. Enjoy a connection with the world of the room and the world in the photograph."

Die Idee mit der Lebenszeit als Zeitraffer-Film ist ebenfalls nicht neu, etwa die Animation "Brooks Live".

Die Kommentare von Olympus dazu ganz lapidar: "Some of the comments we have read here suggest that we should mention the creator of 'A wolf loves pork', Mr Takeuchi Taijin.

While we were looking for a way to realise a story describing „a journey through time“ based on printed images, we were inspired by Mr Taijin's brilliant work. For this reason we intentionally quoted his work in our little movie while showing full respect to his original idea. We didnt mention his name because we did not want to do so without his prior agreement.

However after considering some of the comments posted here we have decided to add credits to him and his work, which we obviously absolutely love."

Well, ein Unternehmen, das Kreative mit seinen Produkten adressiert, sollte derlei Vorwürfe generell etwas ernster nehmen.

 

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